Czyli wyposażenie liderów gastronomii w wiedzę i narzędzia pod kątem maksymalizacji kontroli kosztów i przychodów, a także wprowadzania nowoczesnych i efektywnych technik zarządzania przychodami restauracji.
Przygotowaliśmy szkolenie otwarte dedykowane szczególnie osobom zarządzającym obiektami w sektorze HoReCa lub planującym otworzenie lokalu w nadchodzącym czasie.
Nasze spotkanie podzielone jest na 6 etapów, dzięki którym liderzy dowiedzą się, jak sprawnie i efektywnie dowodzić nawet dużym lokalem gastronomicznym.
Prowadzącym szkolenie otwarte jest Sławomir Głomski, którego możecie znać z jego podcastu i bloga Gastronomicznego.
To doświadczony manager restauracji, kucharz, manager operacyjny w konceptach sieciowych z wieloletnim doświadczeniem w środowisku międzynarodowym. Specjalista w zakresie zarządzania podmiotami żywienia zbiorowego.
Dzięki wieloletniej pracy w środowisku międzynarodowym nauczył się tworzyć zgrane zespoły pracowników, których różnorodność kulturowa, religijna czy narodowa wymagają tworzenia odpowiednio przystosowanych warunków pracy.
Równocześnie Sławomir jest prelegentem na największych wydarzeniach branżowych.
Czego dokładnie uczestnicy dowiedzą się na szkoleniu? Przedstawiamy zaplanowaną agendę.
Wprowadzenie
- Manager zarządzający/ Szef Kuchni – prezentacja stanowiska
- Podstawowe funkcje zarządzania w lokalu
- Rola managera i jego realny wpływ na funkcjonowanie lokalu
- Zakresy obowiązków pracowników na poszczególnych stanowiskach
- Hierarchia i schemat organizacji pracowników
- Standaryzacja pracy działów kuchni i sali
- Wprowadzenie, szkolenie i rozwój pracowników
- Prawidłowa komunikacja z pracownikami
- Delegowanie zadań i budowanie zaangażowania zespołu
- Motywowanie pracowników – kary i nagrody
Praca na wskaźnikach
- Ogólne zrozumienie pracy na wskaźnikach
- Dane sprzedażowe i kosztowe
- Wskaźniki FB Cost
- Food/Chemia/Opakowania
- Kontrola stanu i przepływu gotówki
- Kontrola kosztów w pracownicy – motywowanie do oszczędności
- Zarządzanie sprzedażą wpływające na zysk firmy
- Koszty wynagrodzeń i koszty pracy – wydajność i efektywność
Inżynieria a Menu
- Kalkulacja surowca (food/beverage cost) – teoretyczny vs rzeczywisty
- Recepturownik – Tworzenie prawidłowej receptury, obliczenia FC/BC, cen sprzedaży, marży i zysku
- Zastosowanie macierzy BCG (Boston Consulting Group) w gastronomii
Przerwa na obiad wliczony w cenę szkolenia. 🙂
Raporty i analizy
- Zasady prawidłowej inwentaryzacji
- Zastosowanie zasady pareto
- Wykorzystanie funkcji Macierzy BCG w analizie rentowności menu
- Identyfikacja i przeciwdziałanie stratom – elementy wpływające na koszty surowca
- Raport P&L (zyski i straty) – Analiza rentowności lokalu gastronomicznego
- Określenie kosztów operacyjnych
Optymalizacja środowiska pracy i komunikacji zespołu
- Planowanie zadań krótko i długo terminowych z wykorzystaniem narzędzi do planowania pracy zespołem.
Planowanie kalendarza lokalu gastronomicznego
- Ustawienia kalendarza eventów
- Planowanie sprzedaży
Po zakończonym szkoleniu każdy otrzyma zaświadczenie uczestnictwa oraz materiały poszkoleniowe.
Weź udział w szkoleniu i sprawniej zarządzaj Swoim biznesem!
Miejsce i termin szkolenia podamy już wkrótce.
Liczba miejsc jest ograniczona.
Partnerzy szkolenia: Finanse w Gastronomii, Profit Manager